Be My Followers

Friday, January 3, 2014

Setelah 2 hari..


Assalamualaikum..
Salam jumaat uolls..
Ramai yang dok menghabiskan duit semperna hari jumaat ini maklum la rehat yang panjang kan? 
Tapi berlainan pulak dengan aku..bermula tahun baru rutin aku pon dah berubah ia itu menjadi suri rumah sepenuh masa tak boleh nak berjimba ria dengan kawan-kawan lagi..
Dok terperuk dekat rumah melakukan tugas-tugas sebagai seorang bibik hahaha semua benda dalam gambar tu aku buat kecuali jaga baby tu tak la..aku de ank kucing je tu pon nk kena jaga jugak..dh pandai nak makan jerit kuat-kuat (hamboi macam mintak nak kena sumbat mulut je kan..) last sekali aku pon dah macam bibik indon..(tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...........................!) jerit sekuat hati ok. Hikhik tunjuk perasaan pulak dekatdsini.. :p

Hari pertama ok lagi try masak sambal benda yang pada aku masakan yang paling susah nak masak :p 
Ini lah hasilnya..tgok macam jadi je kan?? Memang jadi tapi rasa dia masam dan masin..hahaha pecita?...  Macam-macam mak aku komplen(Adehhhhh...!) tapi terima je la kata belajar masakan takakn terus pandai je..huhu

Ni untuk minum petang pulak..rajin nye ank sape la ni?? Bahahahaha


Tapi bila dah masuk hari kedua mak aku kata ok hari ni nak masak ape?? 
Ha??? (Garu kepala..) apa yang nak masak?? Adoi ai  malas betul nak fikir.. Dah tu masak kena cepat kang adik aku balik sekolah kebulor pulak tak dapat makan.. Grrrrrrrr
Penat betul jadi suri rumah tangga sepenuh masa ni.. Dah la bangun pagi basuh baju,basuh pingganmangkuk,sidai baju,kemas rumah,masak bagi kucing makan,kemas mangkuk kucing bal..bal..bla..yang paling sadis aku nk makan pon tak semPat..tgok jam dh pukul 1 cepat betul waktu berputar kan... Tapi apa kan daya...hukhukhuk sedih :(

Sekian saja entry luahan perasaan bibik mira 
Daaaaa...

1 comment:

nur-afiz said...

bibik... nanti datang kerje kat rumah kak nisah yer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...