Be My Followers

Thursday, March 17, 2016

Tugasan Berubah::Sejak Bila Jadi Hakak Sado ni??






Holla..

untuk pertama kali dalam hidup aku rasa masa terlalu lambat untuk berputar.huhu taksabar nak ke bulan 5 dan 7. Merupakan bulan yang penting untuk aku. tak sabar nak mengakhiri semua ini.(acehhwahh) makin poyo ayat aku akhir-akhir ini :p

Sudah beberapa minggu ini keletihan yang melanda diri..

maklum la setelah orang kuat rumah patah tangan.  jadi tugasan orang kuat tu beralih tangan kepada aku. aku lah supir(pemandu)aku lah jugak bibik(pembantu) dan semua yang sewaktu dengan nya.. sampai pernah aku memandu smbil pejam mata kejap(ini tidak elok ye) karang pejam-pejam tak celik-celik pulak. tapi tu memang dah letih sangat tak boleh tahan tawakal ajee.haha ada hari-hari pulak aku nak kena bawa pilot yang dah cedera tu p hospital. bergilir-gilir dengan ayah sebab mana boleh nak keluar tiap-tiap minggu kan. buat kena maki je. aku pon malas nak keluar tapi terpaksa la jugak. mana datang adik beradik lain nak menolong aku jela yag hado.

Cuti hujung minggu penuh dengan jemputan kahwin kawan-kawan dan saudara mara ayah. so tugasan supir tanpa henti memandu. haha bila pilot tak boleh memandu co pilot mengambil alih. memang letih abis tugasan di rumah kita sambung tugasan lain pula. aku pon tak perasan sejak bila aku jadi hakak sado macam ni sampai lah along tegur..

Along: "kau tak letih ke dah seharin buat kuih sambung jadi pemandu sampai ke malam pusing satu bandar melaka..? aku yang duduk sebelah pon dah letih.."
Aku: "aha ek..." *sambil senyum*

sejak itu lah aku perasan yang aku dah tak lembik lagi.semua pegi sendiri,buat sendiri, tak boleh bergantung lagi dekat orang lain. Jadi kakak-kakak pulak.

nak buat macam mana nak ke tak kena gagah jugak la.

malam-malam pulak mau ngedate sama kawan aku yang jauh tu. waktu tak sama.. jadi sedia bersengkang mata. hari-hari tido 3 pagi haha(sanggup kauuu) bagun pagi muka macam zombie.. haha esok pulak tugasan tambahan pagi-pagi sebelum subuh aku kena siap sedia nak ambil adik tercinta(tetiba jadi hakak penyang pulak heee)tengok lah tertongeng ke tak aku esok. untuk itu bertabah la..



ini gambar contoh kami berinteraksi..kalau betul idok le gini gamaknye muka aku dengan muka kawan tu huhu

 ok lah dapat tgok gini dari tak tengok langsung huhu

sekian,
xoxo

sumber gambar:: En.Google


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...