Be My Followers

Monday, April 7, 2014

Cerita sabtu dan ahad..



Hola.. 
Selamat pagi..
Minggu lepas minggu yang paling memenatkan bagi aku 
Sabtu sebok betugas di alor gajah(betugak ke?) haha dok tayang muka je weyyy
Tapi sampai petang la jugak aku tunggu walaupun tak sampai majlis habis. memang letih gile pukul 7.30 pagi dah dok jadi pakpacak dekat situ dengan hujan dan lecak..dugaan betul.



Ni lah gambarnya sebelum begerak dari rumah..huhu

Dan cerita ahad pulak kami balik kampung yang tak berapa jengkal tu lalu lebuhraya plus huhu
Saje nak menghabis kan duit dan minyak namanya huhu


Terasa macam nak balik raya la pulak hehe

Kita orang exit tol pagoh memang dah dekat beno dah dengan rumah mak long aku huhu

Sampai sana pegi kedai maklong pastu dah lama bosan sangat kami ke bandar jalan-jalan

Ini lah hasilnya..menghabiskan duit namanya haha

Dah habis beli barang pegi rumah malong sebab dia dah balik rumah..
Nak sambut..haha nanti cerita dalam entry seterusnya..sabar uolls


Ni dia lepas disarungkan cantik ke tidak??..haha

Balik kita jalan biasa sebab nak singgah rumah arwah Atuk dan nenek..dah tak terjaga duduk dekat depan ni tiba-tiba sayu hati teringata atuk nenek duduk dekat luar tengok kita orang cuci lantai depan ni yang pasti nenek aku mesti terjerit-jerit tgok kita orang main air..atuk senyum je sebab dia memang suka kalau kita orang ada dekat rumah cakap je nak pegi mana mesti dia bawak.  Kalau boleh dia nak suruh kita orang sekolah dekat kampung dia boleh hantar dengan ambil.
(Tapi kini hanyalah tinggal kenangan...tak ku sangka kali terakhir kini kau tidak akan kembali lagi).. :,(
Bila dah masuk moment2 sedih aku cakap dekat mak aku "mak jom la balik sebelum orang menagis dekat sini" setiap sudut rumah ni ada kenangan dia yang tersendiri dan hari ini genap 5tahun atuk aku dah tinggalkan kita kami..nenek pulak dah masuk 6 tahun tapi pada aku macam baru semalam diaorang pegi.. Al-fatihah buat arwah atuk dan nenek tidur la dengan tenang sementara menunggu kami.. 

Abih singgah rumah arwah atuk nenek kami pun terus la berangkat pulang tak boleh lama-lama ayah denagn adik aku tinggal dekat rumah lupa nak cakap kami balik bertiga je mak along dan aku.
Adik aku ada pogram spm dengan BH sampai petang. Ayah aku pulak ada je keje dia dekat rumah tu kalau ajak macam-macam alasanye..

Sekian cerita sabtu dan ahad
 Xoxo..













No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...