Be My Followers

Thursday, April 3, 2014

Tetap tabah walau cinta ditolak..

Teks : Myra Mokhtar & Artikel Dipetik Dari Majalah Mingguan Wanita bil.1585 04-10 April 2014
Foto : Carian Google


Hola.. Selamat pagi
Pepagi dah bukak cite pasal cinta ditolak tapi jangan salah faham bukan aku yang mengalaminya cuma nak berkongsi info yang aku dapat dari mingguan wanita supaya kita kekal tabah walaupun kena tolak..

1- bersangka baik
*jika dia bukan jodoh kita usaha masam mana pon tetap tak akan berjaya. Sentiasa bersangka baik degan tuhan sebab semua yang dijadikan telah disedikan pasanagn masing-masing.yakin yang tuhan Pasti memberi jodoh yang terbaik untuk kita.

2-perhatikan diri sendiri
*renung dan muhasabah diri. Adakah anda seorang yang benar-benar layak untuk menjadi kekasihnya? Sedangkan anda sendiri terumbang ambing baik dari segi emosi mahupun pegangan agama bagai mana anda mahu membimbingnya. Sebaiknya ada perlu tekat dalam diri untuk berubah menjaadi lebih baik lagi.

3-percaya pada diri
*jangan disebabkan seorang maka yang lain menerima akibatnya yang pasti akan memburukan keadaan anda sendiri. Jika anda mempunyai kepercayaan pada diri sendiri pasti anda memberi peluang kepada diri untuk menerima cinta lain yang sudah tentu lebih baik.

4-luahkan rasa hati
*jagan pendam perasaan sedih sendiri. Boleh mengganggu emosi dan ketenangan diri anda. Luahkan kepada rakan terdekat mampu mengurangkan sedih yang di alami.

5-maju kehadapan
*terus begerak kehadapan jangan bazirkan masa untuk menagisi. Bersikap positif terhadap pekara yang berlaku. Kita masih beruntung punyai ibu bapa dan ahli keluarga yang sayangkan kita dan segala anugerah tuhan telah berikan kepada kita. membuatkan kita belajar erti kata kesyukuran.

________________________________________________________________________________________


5 tips yang dikongsikan dalam majalah mingguan wanita yang aku dah ringkaskan. Semoga bermanfaat kepada anda yang sedang kecewa. Ingat itu bukan pengakhiran hidup tapi permulaan untuk kita menjadi lebih baik.

#kerana dirimu begitu berharga ;)






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...