Be My Followers

Monday, September 16, 2013

Lepat jagung..


Petang semua..
Selamat hari malaysia
Hari ni aku memang terlebih-lebih rajin biasa lepas makan tengah hari memang dah cari bantal je tp hari ni tak aku terus kedapur..
Kat bawah ni ada resepinya..kalau nak rasa sorang-sorang tu tak boleh lah
 aku nk bagi tapi korang boleh cuba jugak..



Bahan-bahan:
1cwn tepung beras
1/2 cwn tpung jagung
1/2cwn tepung gandum
1/2cwn gula
3cwn santan
2tongkol jagung
1/2sudu teh garam
Daun pisang secukupnya..



Cara-caranya:

1.layurkan daun pisang
2.hiriskan jagung kasar-kasar
3.campurkan semua bahan kecuali jagung,kemudian tapiskan.
4.masukkan jagung dan kacau rata.
5.kacau adunan dalam periuk hingga kental.
6.panaskan air dalam pengukus.
7.ambil satu sudu adunan dan letakkan diatas daun pisang,kemudiab lipat panjang
8.masukan dalam pengukus dan kukus selama 15minit.


1 comment:

@lfidah @dim said...

wahhh lagi terror buat lepat jagung..akak tak pernah buat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...