Be My Followers

Thursday, March 6, 2014

Paksa atau rela..?


Hola..selamat tengah hari
Apa yang paksa atau rela tu kan..pagi ni tiba-tiba gerak nak buat entry pasal kes rogol yang semakin menjadi-jadi sekarang ni.. Mula-baca artikal pasal kes rogol ni aku kesian tapi bila sampai part tempat di rogol di sebuah hotel?? ???$$$&&&&???? Haha

 Aku terus terfikir kalau seorang perogol nak rogol mangsa dia yang semestinya dalam keadaan tak rela tak kan bawak pegi hotel. Gile..!  Mesti mangsa dia boleh jerit mintak tolongkan?? Emmm 
Bukan apa kompius sekejap pada kebiasaannya  atau logiknya kalau kita dengar pasal kes rogol mangsa akan dirogol dalam semak ke dalam kereta atau mana-manalah tempat yang agak jarang di lalui orang atau pun tempat yang susah untuk mangsa nak meminta bantuan. 

Dalam kes ini nak salahkan lelaki pon aku tak boleh jugak.. Ya..kita semua sedia maklum lelaki memang sifatnya yang buaya darat, tembaga dan yang sama waktu denganya. Tapi kita boleh mengelak dari menjadi mangsa.

Teringat kata-kata mak aku "dah tahu lelaki tu buaya siapa suruh ikut?? Mana ada buaya menolak kalau dh memang makanan dia depan mata."  
Persoalannya sekarang..
Macam mane??, kenapa?? Seseorang wanita itu boleh ikut lelaki sampai ke hotel? Rasanya tak ada sebab yang munasabah.  Kalu nak kata "dia ajak sy naik dekat hotel tu sebab nak ambil barang tiba-tiba dia rogol saya.." (Contohnya ye)  biasa aku baca kes-macam gini.." yang nak ambik barang tu dia yang kau sebok-sebok masuk sekali tu pehal...! "(Opsss overr pulak aku)haha

Bukan nak mengulas kes ini cuma mungkin boleh kita fikir dan jadikan tauladan untuk kita (paling utama untuk diri aku sendiri) bercinta jangan tak hengat dunia. Hikhik
Jadi kesimpulannya Paksa ke rela ni?? Lu fikir lah sendiri. :p
Jangan bagi orang pijak-pijak maruh awak macam tu aje. 
Jadi berbalik pada entry aku pagi tadi "hidup ini pilihan" kalau kita pilih putih maka putihlah dia kalau kita pilih hitam maka hitamlah jadinya.

Sumber:kertan akhbar Melaka Hari Ini 6/3/14





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...