Be My Followers

Thursday, March 20, 2014

Parasomnia..


Hola..selamat pagi
Pagi ini tah kenape mata bukan main mengantok lagi..kalau dapt lelap kejap pon jadilah memang gile tak tahan ni..(bayak pulak syaitan yang bergayut-gayut dekat mata ni.)

Hari ni aku nak tanya korang penah tak alami parasomnia tak?
Ape tu parasomnia?? Haha parasomnia tu disama ertikan dengan mengigau. Belagak uolls padahal baru je google hehe

Antara faktor nya ialah
Stress
Tak cukup tidur 
Demam
Katurunan 
Kafen/alkohol

Tu antara fktor yang aku dapat tahu hasil dari google

Kenape tibe-tibe cerita pasal mengigau ni??...
sebabnye aku paling kerap mengigau..tak tau kenape dan macam mana nak atasi aku memang
 tak sedar la tapi along selalu ckap aku mengigau kadang-kadang aku punye megigau boleh jadi bahan lawak..kecoh stu rumah dia becerita sampai mak ngn ayah aku sakit-sakit perut gelak..sabo jela 
ada sesiape yang tahu macam mana nak hilang kan mengigau??  (Angkat tangan) hihi

Xoxo



1 comment:

@lfidah @dim said...

jangan berjalan dalam tidur sudah..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...